Friday, March 20, 2009

Het Pure Licht

© Copyright Ceres Walter
20 maart 2009

Het Pure Licht
Hoe vaak zegt men mij
Waarom geloof je in iets
Wat je niet ziet?
Mijn vader zei altijd
In het niets is altijd iets
Positief of negatief

Het is heerlijk te weten, dat God op mij let
Wishful thinking volgens de één
Doch voor mij bestaat Hij echt
Een illusie reageert de ander meteen
Maar het kan me niet deren, wat men zegt
Want God sleept me werkelijk door alles heen

Al die ongelovige thomassen ten spijt
Bewezen heeft Hij Zich al zoveel maal
Toen geen mens me helpen kon
Heeft God me er steeds bovenop gehaald
Hij misbruikt mijn vertrouwen niet
Hij heeft me onvoorwaardelijk lief

Voor mij geen grijze, oude man met een baard
Die de mensheid onderdrukt met veel misbaar
God is oprecht en vol van mededogen,
Weet je hoe groot Zijn barmhartigheid is?
Al het goede, wat jij ondervindt
Komt van Hem Het Pure Licht

No comments: