Sunday, April 12, 2009

De Tuin

© Copyright Ceres Walter
9 april 2009


De Tuin


Ben dol op mijn geurende kamperfoelie en rozen
Ze doen me denken aan de indische tuin van mijn pa
Alles werd er met zorg geplant
Zoals de camelia, de hibiscussen en de magnolia
Net als de serre die hij eigenhandig had geplaatst


De magnolia was de boom om in te klimmen
Bij de kleinkinderen was hij de favoriet
Ze werden er regelmatig door opa uitgejaagd
Doch daarop kwam oma ’s snelle reactie
Ik wil niet dat je het hun verbiedt


De allergrootste trots was zijn camelia
Wegens de gemengde roze, rode en witte bloei
Menig onbekende werd door pa meegevraagd
Ma was het er absoluut mee niet mee eens
Daar hij ineens met hen in de achtertuin verscheen


Ook roosterde pa saté babi achter bij de schuur
Met houtskool verkreeg hij de sublieme smaak
Al zwaaiend met de kipas pookte hij een lekker vuur
Dit alles onder de uitbundig bloeiende magnolia
De tuin was het dierbaar stukje Indie van mijn pa

No comments: