Tuesday, November 11, 2008

Ons Oudjes

© Copyright Ceres Walter
13 september 2008

Ons Oudjes

Ik ben misschien wel oud
En neem geen deel aan de maatschappij
Maar dat betekent niets
Mijn leven is geenzins voorbij

Ik leef zo in mijn eigen wereld
Waarin alles langzamer gaat
Lekker in mijn eigen tempo
Wanneer ik opsta, geen gejaag

Ik vraag me weleens af
Waar gaat dit alles heen
Wanneer men de normen en waarden
Thans gemakshalve maar vergeet

Ja, vroeger was het anders
Zo vrij als nu, was het voorheen niet
Je wist, waaraan je je moest houden
Anders ging je zonder pardon over de knie

De wereld is veranderd
Draait veel sneller dan weleer
Alles gaat nu per computer
Dat is iets wat ik nooit meer leer

Ik tracht het af en toe bij te benen
Maar het lukt me niet altijd
Ik probeer niet in een isolement raken
Ik wil, dat de herinnering blijft

Zo houd rekening met ons oudjes
Schrijf ons toch niet zo snel af
Want wat we hebben, is levenservaring
En velen hebben dat niet vandaag de dag

No comments: